Alhamdulillah, Terima kasih~


Alhamdulillah. Karya amatur, Sebening Fajar Lanau mendapat tempat kedua dalam pertandingan cerpen Islamic Media Award Competition 2009. Majlis penyampaian hadiah berlangsung di Hotel Putra Kuala Lumpur petang kelmarin (petang sabtu). Walaupun pada mulanya agak keberatan untuk ke sana, tapi atas beberapa nasihat, aku nekad mencari tiket ke Kuala Lumpur pada pagi sabtu tu. Alhamdulillah, ngam ngam sampai pukul 2 petang, awal setengah jam sebelum majlis berlangsung.


Sebenarnya, majlis itu merupakan majlis Hi Tea media bersama organisasi penganjur terbabit. Agak ramai jugak wakil media datang termasuklah wakil dari Utusan Malaysia, The Star, Harakah, malaysiakini, IKIM, Sinar harian, nasyid.com, karangkraf dan beberapa wakil media lain yang agak kurang popular. Difahamkan penganjur juga menjemput TV3 dan RTM, tapi tak datang.

Keseorangan membawa diri di Kuala Lumpur, aku pada mulanya agak kekok bila masuk dalam majlis tu. Apatah lagi 98% daripada hadirin merupakan ahli organisasi penganjur terbabit. Tapi, taknak la jadi kera sumbang kan. Pergi la jugak tegur diorang, dan sememangnya mereka sangat-sangat peramah. Depa layan macam da lama dah kenal. Heheh. Dari orang besar sampai la ke ahli biasa, semua bersilih-ganti bertaaruf dengan aku. Upacara penyampaian hadiah berlangsung lancar, dan hadiah disampaikan oleh presiden organisasi terbabit. Bagus orangnya. Really like the way he gave his speech.
.


Emm. Karya aku dapat nombor 2, tewas di tangan karya bertajuk Untukmu yang sudah bertahun-tahun meletup di website iLuvIslam.com. Tahniah umairzulkefli (gambar) atas kemenangan anda. Rasa puas hati jugak kalah di tangan penulis yang bukan sembarangan orang. Beliau merupakan penulis jemputan iluvislam.com. Patut la macam familiar je namanya. Karya Untukmu tu pun, aku dah baca dah 2 tahun lepas kot, kalau tak silap.


Sebenarnya, aku tak berapa konfiden sangat dengan Sebening Fajar Lanau ni. Dalam entry form tertulis max word not more than 2000 words. Layan punye layan menulis cerita, last last sampai 2500+. So, untuk melayakkan penyertaan, terpaksa ubah sikit gaya penceritaan yang memerlukan pembaca berfikir sikit tentang flow cerita tu. Hasilnya, mood penceritaan sedikit berubah , sebab tu aku tak berapa konfiden sangat. Yang dipost kat bawah tu karya yang sebelum diedit. Nanti aku post karya yang dihantar ke IMAC tu. Hehe.


Okeh, untuk sesi penghargaan, saya di sini ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam pembikinan cerita ni. Antara yang terlibat termasuklah :


MMR:
Tq bagitau pasal pertandingan ni. Ingat nak masuk semua pertandingan (multimedia,photoshop n cerpen) tapi tak sempat.

MI, SH:
Terima kasih atas kesudian berkongsi cerita tentang pengalaman kita di Pos Pantos aritu. Really appreciate that.

AK:
Thanks kerana sudi jadi pembaca untuk process clinical trial cerita ni. Haha. Saja nak test leh paham ke tak cerita ni kalau disusun sedemikian rupa.

‘cikgu’ :
A very big thank to u for everything. Tanpa kamu, karya ini tak ke mana. Hehe. Saya budak baru belajar. Terima kasih atas setiap tunjuk ajar yang diberikan =)
........
Juga untuk semua yang sudi membaca.
Jazakumullahu khairan kathiira fiddunia wal akhirah

Madah bukan untuk bermegah,
Jauh sekali dambakan hadiah,
Indah bingkisan pencetus islah,
Buat tatapan sahabat bertuah.
.
Wassalam~
3 Responses
  1. gorie Says:

    tahniah mat rapik


  2. MMR Says:

    congratz!

    x sia2 bgtau psl pertandingan ni an..hehe


  3. 'cikgu' Says:

    tahniah, cikgu bangga dgn kamu. tapi lepas ni usaha lebih lagi ye. jgn sia2kan minat dan kerajinan tu.

    hahaha... =P